wtorek, 19 stycznia 2016

Tygodniowa dieta sokowa! dieta na 7 dni. + lista zakupów!


Czas na witaminową bombę ! Będzie to dieta sokowa. Niesamowicie zdrowa a do tego smaczna! Kto z nas nie lubi pić soków, a szczególnie tych naturalnych i świeżych? Styczeń w moim wykonaniu przebiega pod hasłem oczyszczanie i doładowanie. Czas na etap drugi - witaminową bombę - czyli 7 dniową dietę sokową.

Zapraszam do dalszej lektury !


tygodniowa dieta sokowa, sok z salaty, sok z selara, sok z selera i sałaty




Po pozytywnie zakończonej cytrynowej diecie oczyszczającej o której możecie dowiedzieć się więcej tutaj. Zadowolona z jej efektów opisanych poprzednim poście tutaj postanowiłam że pora na kolejny krok. Oczyszczanie sokiem cytrynowym ograniczyło mój "jadłospis" do samej cytryny. Tak, wiem jak strasznie to brzmi i pomimo wszelkich pozytywnych efektów oczyszczania o których pisałam tutaj, mojemu organizmowi przyda się witaminowy boost!




Zasady diety sokowej:

Zdecydowałam się na 7 dniową dietę sokową. Jest ona zródłem pełnej gamy witamin niezbędnych nie tylko dla naszego dobrego samopoczucia ale także do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu.

Dieta na której się wzorowałam zakłada spożycie 3 półlitrowych soków dziennie jako śniadanie, obiad i kolację. Dodatkowo zalecane jest picie wody. Uważam że półlitrowe porcje to jednak nieco zbyt dużo na jednorazowy napój. Dodatkowo jestem zwolenniczką większej ilości posiłków w ciągu dnia co zapewnia uczucie sytości. Dlatego też zdecydowałam się na kilka modyfikacji, które szczegółowo opiszę poniżej.


tygodniowa dieta sokowa, sok z salaty, sok z selara, sok z selera i sałaty




Dieta sokowa - wersja zmodyfikowana

Dokonałam nieco innego podziału ilościowego porcji soków owocowych spożywanych w ciągu dnia.

a) Pierwszą porcję podzielę na dwie części o objętości około 250 mL i będę spożywać jako śniadanie i drugie śniadanie.
b) Drugą spożyję w całości 500 mL jako lunch czyli największy posiłek dnia.
c) Trzecią porcję przeznaczoną jako kolacja znów podzielę na 2 części po 250 mL uzyskując deser i kolację
Dzięki takiej organizacji uzyskałam najczęściej polecane w racjonalnym zywieniu 5 posiłków :)




Godziny picia posiłków

Aby dieta sokowa dała jka najlepszy efekt będę starała się spożywać kolejne porcje o określonych porach takich jak przedstawione poniżej.

5 posiłków dziennie, tygodniowa dieta sokowa, sok z salaty, sok z selara, sok z selera i sałaty




Zmodyfikuj do swoich potrzeb!

Jeśli twój dzień wgląda nieco innaczej możesz zmienic godziny posiłkow. Pamiętaj jednak o równych odstępach pomiędzy nimi. Powinny one wynosić około 3h. Jako że większą część mojego dnia spędzam w pracy i niemożliwe jest przygotowanie świeżego posiłku właśnie tam, wprowadziłam kolejne usprawnienie polegające na przygotowywaniu soków rano. Świeże soki nadają się do spożycia przez około 24-48h od przygotowania. W moim przypadku będa miały maxymalnie 8h.


Komu w drogę temu czas - czyli soki do pracy :)

Soki mozna zabierać ze sobą w specjalnych bidonach takich jak sportowe. Ja jednak mam na to inny, tani sposob i korzystam z butelek po malej (0.5L) wodzie mineralnej. Jeszcze fajniej mogłyby się sprawdzić takie o pojemności 300 mL, jednak mi ni eudało się na takie trafić. Codziennie zabieram ze sobą "dania" z mojej diety sokowej do pracy. Mam więc przy sobie 2 butelki połlitrowe zawierające  II sniadanie Lunch i deser. Śniadanie i kolację spożywam za to w zaciszu domowym :)



5 posiłków dziennie, tygodniowa dieta sokowa, sok z salaty, sok z selara, sok z selera i sałaty




Lista zakupów

Jeżeli macie ochotę dołączyć się do diety to zapraszam! Tak jak obiecałam na poczatku przygotowalam gotowa liste zakupow do pobrania :)




Wystarczy kliknąć tutaj !

https://drive.google.com/file/d/0B4MdtZv4UEURcDV5Q0xHRUlYN0E/view5 posiłków dziennie, tygodniowa dieta sokowa, sok z salaty, sok z selara, sok z selera i sałaty




Niebawem pokażę Wam jak wyglądała moja 7 dniowa dieta sokowa 
oraz napisze o spostrzeżeniach i efektach!





--- 
Sposób na Tanie Soki Owocowe znajdziesz tutaj  -->
Recenzja Wyciskarki do soków AMBIANO znajdziesz tutaj -->

11 komentarzy:

  1. Hej! Kiedys probwalam te diete i bylam bardzo zadowolona. Chcialabym znowu ja zastosowac, ale nie moge znalezc nigdzie porzadnej rozpiski jadłospisu. Twoj plan wydaje sie jasny i klarowny, jednak czegos nie rozumiem. Podajesz plan na dwa soki dziennie, a piszesz o 3. Prosze, pomoz, bo bardzo bym ja chciala zastowoswac! Pozdrawiam z UK rowniez :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. boże troche czekasz na ta odpowiedz...aż strach kiedy ktoś mnie odpisze

      Usuń
  2. przyłączam się do pytania... mam zamiar zacząć tylko prosiłabym o odpowiedz dlaczego w liście do pobrania masz 2 soki dziennie ktore przygotowujesz, rozmiemiem ,że je dzielisz na 250 ml i 4 razy dziennie masz po 250 ml a raz 500ml to są 2 porcje soków a gdzie 3 ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy przy słodkim ziemniaku chodzi o bataty?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi super taka dieta, uwielbiam soki :D a jeśli miałabym je pić cały czas przez 7 dni to na pewno bym się nie znudziła. Soczki są smaczne i zdrowe, szczególnie takie z wyciskarki https://zdrovi.pl/k/wyciskarki-do-sokow-wolnoobrotowe/wyciskarki-jednoslimakowe-poziome/ warto zakupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiktoria, masz racje takimi skokami ciężko się znudzić, są pyszne i zdrowe i jest niezliczona ilość możliwych kombinacji.
      Sama nie korzystałam z wyciskarki która sugerujesz a ze sporo tańszej wersji z Aldi / Lidl post tutaj >> http://darkblondesomewhere.blogspot.com/2016/03/ambiano-wyciskarka-do-sokow-z-aldi-slow.html jest to również slow-juicer który u mnie sprawdza się genialnie :)

      Usuń
  7. Wow 7 dni to długo, ja póki co funduje sobie regularnie takie 3 dniowe diety oparte tylko na sokach. Nie mam w domu wyciskarki wiec zamawiam z reguły gotowe zestawy z firmy Nuja. smaczne, pożywne, tłoczone na zimno. Może kiedyś się skusze na taki tydzień :)

    OdpowiedzUsuń