środa, 20 stycznia 2016

Wyjazd za granicę? Decyzja, Życie w Irlandii, Dublin i Zielona wyspa.

Jeśli zastanawiacie się nad wyjazdem z Polski do innego kraju i jeśli jednym z waszych możliwych wyborów jest Irlandia, napewno macie w głowie wiele pytań odnośnie tego co zalatwić przed wyjazdem, co warto wiedzieć czego się wystrzegać itd. A może podobnie jak ja mieszkacie i żyjecie w Irlandii i szukacie ciekawych możliwości spędzania wolnego czasu lub inspiracji na krótkie wypady?


 





Postaram się na tej podstronę pisać o wszystkim co pozytywnie zaskoczyło mnie w Irlandii a także o tym co zostawiło mniej różowe wspomnienia (przyznam że takich spraw nie ma wiele!). Spróbuję wyjsć na przeciw rozmyślających o wyjezdzie na stałe, tubylcom, nowoprzybylym jak i turystom pragnącym zobaczyć w Irlandii to co najpiękniejsze.




W kilku słowach:
 wyjazd do Irlandii, życie emigranta w Irlandii, zwiedzanie Irlandii
czyli
Irlandia na walizce w ciapach i z plecakiem
:)








Decyzja o wyjezdzie ?

Jako kraj w którym zamieszkam na kilka najbliższych lat wybrałam Irlandię. Dlaczego?  

 

Nie jest to tak proste pytanie, gdyż na odpowiedz złożyło się wiele czynników. Myślę, że pierwszym kryterium był język. Szukałam miejsca na Ziemi w którym będę czuła się swobodnie i komunikatywnie. Jako że w momencie podejmowania decyzji angielskim posługiwałam  się dosyć dobrze to zawęziło poszukiwania kraju idealnego do kilku: Anglii, Irlandii, USA, Kanady i Australii. Wówczas zaczęłam patrzec na odległość i postanowiłam odrzucić te kraje spoza Europy. W ten sposób pozostały mi dwie wyspy Anglia i Irlandia.

Oba kraje położone geograficznie podobnie, oba kraje wyspiarskie, oba bliskie sobie kulturowo a także bliskie kulturowo Polsce. Na tym etapie do wyboru przyczyniła się lektura wielu forów internetowych i blogów pisanych przez osoby które podobną decyzję już podjęły. Ktoś pomógł mnie, więc mam nadzieje, że teraz ja będę miała możliwość się odpłacić i pomóc w wyborze komuś innemu!

Ostatecznie wybrałam Irlandię, która urzekła mnie zielenią i spokojem życia, uśmiechem przechodniów i brakiem ślepego pędu na ulicach.


Czynniki które warto wziąść pod uwagę:

- język urzędowy kraju i jego znajomość
- mozliwości pracy lub rozwoju
- położenie geograficzne
- wymagania wizowe
- odjegłość od Polski lub bliskich z którymi utrzymujesz kontakt
- atmosfera w mieście docelowym




Jak długo mieszkam w Irlandii?

Moja pierwsza wizyta w Irlandii przypada na styczeń 2013. Była to wizyta głównie rekonesansowa, ale także związana z moją rozmową o pracę.  To właśnie wtedy zakochałam się w urzekającej zieleni tego miejsca. I to właśnie wtedy, Irlandia zaskoczyła mnie po raz pierwszy swym łagodnym klimatem.

Po tej krótkiej 5-cio dniowej wizycie w Dublinie zapadła szybka decyzja i w Irlandii zamieszkałam na dłuższy, bliżej nie określony okres czasu w marcu 2013 roku.







Z perspektywy czasu

Jak łatwo policzyć w Irlandii mieszkam niemal 3 lata. Każdy z nas wyjeżdzając z kraju czy nawet z miasta ulega swego rodzaju "efektowi WOW!" - ja również. Dlatego też zdecydowałam się pisać o tym dopiero teraz z perspektywy kilku lat życia na zielonej wyspie. 

Mam nadzieję, że:
 zebrane doświadczenia pozwolą mi być obiektywną w mojej zapewne subiektywnej ocenie życia, codziennych wydarzeń czy wszelkiego rodzaju uroków jakimi darzy nas życie w Irlandii :)



 


Osobiście decyzję o wyjezdzie oceniam jako jedną z lepszych jakie podjęłam do tej pory. Jestem szczęśliwa żyjąc na zielono mimo że życie płata figle w każdym kraju i niekiedy nawet na zielone trzeba patrzeć przez różowe okulary! 
Uważam jednak, że wyjazd do Irlandii otworzył przede mną wiele drzwi o których te kilka late temu nawet bym nie pomyślała.


Polecam!
Dark Blonde
 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz